2012. július 2., hétfő

Nyári szünet

Ma volt az utolsó nap a nyelvsuliban, hivatalosan novemberben folytatódna a mi kurzusunk. Épp petíció írás és aláírás gyűjtés folyik, hogy nyár végén indulhasson újra, ugyanezzel a társasággal. Egyelőre még az is elég messze van...


Hiányozni fognak a többiek, a tanárt is nagyon szerettem, és annyira megszoktam, hogy szeptember óta minden reggel elmetrózom a Senefelder Platz-ig, aztán ha szép az idő, lesétálom a 3 megállót vissza.

Igaz, ez az utolsó kurzus már közel sem olyan volt, mint az eddigiek. Szeptemberben a B+ tanfolyamot kezdtem, ami az alap- és középfok közti ismétlő kurzus. Lassú volt, és rengeteg nyelvtan anélkül, hogy beszéltünk volna. Így kerültem végül az A1.2-re (ha jól emlékszem...), ahol viszont remek társaság volt, és kisebb változásokkal az előző tanfolyam végéig együtt is maradtunk. Aztán indult a B2.1, és arra már csak 4-en mentünk a csoportból, de csatlakoztak hozzánk az októberben megismert B+ csoportból jópáran, illetve ők azóta elvégezték a "Brückenkurs" névre hallgató, szintén nyelvtanismétlős tanfolyamot. És ezután kezdték csak a B2.1-et, amit mi ismétlések nélkül az alapfokú anyag után kezdtünk. A tankönyv mintha nem is az előzőnek lett volna a folytatása, és mi négyen valahogy folyton le voltunk maradva, hiszen a többiek lényegében egy éven keresztül gyakorolták eddig azt, amiről mi előtte nem sokkal hallottunk először.

 Ez a kép eredetileg még télen készült. :) Marilyn, Ytong és Magda balról jobbra. Bolívia, Kína és Lengyelország képviseletében. (Ytong amúgy tegnap a nyakamba ugrott az esti meccsnézésen a plázsnak kikiáltott homokos tetőteraszon, Berlin is kicsi ezek szerint... :) Cserediákként tanul formatervezést ebben az évben, július végén megy vissza Kínába, illetve Amerikába, mert a barátja karácsonykor eljegyezte, és ő ott él. Annyira jók ezek a történetek... :)

Ma délelőtt ismételtünk, aztán búcsúztunk: a tanárunk eszméletlen finom parfé-szerű cuccot hozott (már a decemberi brunch-ra is ilyet hozott :), meg filmet néztük: az ír csoporttársunk forgatott rövidfilmet néhány tanulóról szintén a csoportból. Ki vagy, honnan jöttél, hogy állsz a némethez, mik a tervek. Mondjuk már mindenkiről tudtuk eddig is, ki honnan jött, de érdekesek voltak ezek a rövidfilmek. Aztán elbúcsúztunk tényleg, én még adtam ajándékba egy tűzzománc nyakláncot a tanárnak, aki nagyon aranyos volt és nagyon örült neki. :)
Holnaptól pedig nyári szünet vagy mi... este már boldog-boldogtalannak önéletrajzot küldtem, aki Goldschmied szóval adott fel hirdetést. :P És ha végre kialudtam magam, ideje feltölteni minden elfekvő ékszert az Etsy-re, folytatni az újakat, bebiciklizni a városba (ha épp nem esik :P), találkozni sulin kívül az ismerősökkel, meg persze tanulni tovább a németet, hiszen nem sok értelme lenn, ha most a szünet alatt mindent elfelejtenénk. :P (Mondjuk szerintem ez kb lehetetlen, miután ma telefonon állásinterjúztam pl...)

szintén téli kép a harmadik emeleti ablakból. (a bal felső képen van két elem a berlini falból, a kinagyított fotó pedig a fal lebontásakor készült.)
Viszlát VHS Pankow!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése