2012. március 19., hétfő

Munkahely

Nos, elvileg van munkám, gyakorlatilag viszont nem tudom, és ha igen, akkor mennyi... Mostanában visszahívtak pár helyről, ahová önéletrajzot küldtem (telefonon időpontot meg helyszínt egyeztetni horror, általában azt sem értem meg elsőre, melyik helyről telefonálnak...). Az egyik ilyen hely egy nagy ékszerbolt volt, ide pont ötvöst kerestek. Voltam állásinterjún  múlt csütörtökön - szerencsére jól értettem a telefonban a helyet meg a címet is. :P A főnök egy szimpatikus, fiatal srác, az interjú viszonylag könnyű volt, a honnan jöttél, mit csinálsz, hol tanultál vonalon mozgott. Szombaton csináltam próbamunkát, amit elfogadtak.

Ami gond, hogy baromi nehezen értem meg, mi a feladat... Ismételten bebizonyosodott, hogy hatmillió olyan szót lehet használni egy viszonylag behatárolt területen is, amire nem számítasz, illetve, hogy bár értem az angol szavakat egyesével, a mondat jelentését még sem. :/

A bonyolítás a dologban, hogy fogalmuk nincs, mennyi munka lesz kb, ha van, hívnak. És számlát kéne adnom, ami itteni adószámot feltételez, ami viszont azért bonyolult, mert Magyarországra is kell számlát adnom. Kéne egy adótanácsadó, de az alsó hangon 100 euró lesz, viszont mindenképpen itteni adószámot kéne használnom, mert bár az EU-s számom érvényes, nagyon sokat kell majd adóznom otthon forintban (a viszonyítás kedvéért: itt 800 euró/hó-ig adómentes vagyok, elvileg...). További bonyolítás az itteni egészségügy, volt egy izgalmas köröm a múlt héten a fogorvosnál is, így előbb-utóbb el kell intézni ezt is.

 A munka egyébként ékszerjavítás, amitől mindig is rettegtem, mert mi van, ha elszúrok valamit?? Ugyanakkor láttam már ötvöst rábízott javítandó ékszert elszúrni (valójában nem tudod, hogy ami a kezedbe került, miből, hogy készült, stb), tehát sajna ez benne van a pakliban. Javítani amúgy elég uncsi és sokszor para is a fent említett okok miatt, de olyan szükséges gyakorlat, amit nem lehet kihagyni. És sok-sok javítással arányosan az embernek több lesz az önbizalma, gyorsabban dolgozik, és precízebb lesz, vagyis mindenképpen hasznos az ilyen munka, még ha nem is túl kreatív. (Egyébként én szeretem, hogy minden egyes darab más megoldásmódot igényel, nincs két egyforma feladat.) Ja, és a műhelyfelszereltség súrolja az álom-határt: a polírozás pl mindig olyan dolog volt, amit ha nem volt muszáj, nem csináltam, ugyanis nem ment. Itt olyan gépek vannak, hogy egyszerűen nem is értem, mi volt benne a bonyolult. Kihúzom a fiókot, és csurig van reszelőkkel, polírfejekkel, egyéb eszközökkel, nem kell a gáztűzhelyen lábasban melegíteni a vizet, mert külön gép van rá, ami automatikusan ki-be kapcsol. Nagyon menő. :)

(Hehe, megírtam a bejegyzést, aztán lefeküdtem egy fél órára aludni, erre pont hívtak, hogy holnap be kéne ugrani a műhelybe. Hurrá! :) Mondjuk vicces lesz, 8-tól német, utána pont átérek a műhelybe, és alapból 8-ig vannak nyitva, meglátjuk, meddig kell bent lennem... amúgy a nyelvvizsga/nyelvtanfolyam fronton is van némi bonyodalom, de erről majd legközelebb.)

Drukkoljatok, hogy még sokáig legyen (sok) munkám! ;)

2 megjegyzés:

  1. Nna, ez tök jó hír! Remélem beválik és lesz is munka, lehet is belőle tanulni - mondjuk én úgy tudom, kint kell adóznod és egyszerre két helyre nem szabad (bár Viktorunknak nagyon tetszene).

    VálaszTörlés
  2. Nno, voltam ma is, nekem úgy tűnik, viszonylag sokszor kéne menni, és alég rugalmasak (pl ma fél 12-kor szóltak, hogy be tudok-e menni ma - déltől vannak nyitva :P de nem gond, később mentem, meg megbeszéltük, hogy nekem akár mindegyik nap jó, de suli után szeretnék haza menni ebédelni meg ledobni a cuccom, mert így reggel 8-tól német, suli után egyből megyek át ide, és kb fél 9-re érek haza este.)
    Igen, anyuék is mondták, hogy nem lesz jó ez az adószám, persze valahol én is sejtettem... :( Ki kéne váltani az ittenit, megszüntetni az otthonit, de minden annyira bonyolult németül (adóbevallás ugye), másrészt eu-s adószám kell itt is, mert ugye Magyarországra is adok számlát, arra meg elvileg már más szabályok vonatkoznak, mint ha csak itt adóznék. Oké, közben rájöttem, hogy ezt a bejegyzésben is írtam... :P

    VálaszTörlés